onsdag 6 augusti 2008

Egentid...

... eller "Ut ur mammaträsket". Erkänn, det är ett mammaträsk: blöjor, kräk, dregel o annat geggigt. Missförstå mig rätt, oftast är det underbart (minsta lilla leende från ens krabat gör att hela dagen förgylls), MEN att för en gångs skull gå ut UTAN fläckar på kläderna...!

Så det gjorde jag idag. Mormor tog gladeligen Milo i några timmar och jag gjorde ärenden på stan och framför allt... bara var.

Dagens outfit:
- Vita (!) linnebyxor
- Vit kofta
- Högklackat

Dagens kap:
- Vit korgväska på rean (orutinerad, glömde handväskan...)

Dagens lyx:
- Lunch OCH fika på Smulan (ok soppa, fantastisk kola-tårta!)

Dagens sällskap:
- En god bok

Sammanfattningsvis: supertrevligt, men kanske lite... tomt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haja att jag får en massa egentid varje dag! Jobba is the shit...
;-D

Anonym sa...

Jag är avis - nästan. Tänk en lunch med vuxna människor...