måndag 28 april 2008

Så fort, så fort!

Dagarna går så fort!
Så säger alla som har hunnit gå tillbaka till jobbet efter föräldraledigheten. Jag har nu varit hemma i 8 månader och det är så sant som det är sagt.

Ta vara på tiden! säger samma personer.
Absolut - om den inte bara försvann hela tiden!

Så detta är väl min ursäkt att jag inte hinner blogga lika ofta som förut. En lite (?) mer rörlig person begränsar även min personliga tid. Jag kan ju tillägga att när jag väl sitter här, så har jag dåligt samvete. Men men, det är väl så när man fått barn. Helt ok! :-)

Vad har hänt sen sist då? Just nu är det mycket förberedelser inför Resan. Hade för mig att det var 3 veckor kvar, men nu råkar det vara så att vi åker på fredag. Fredag - det är om 4 dagar! Om jag var orolig för packningen inför Grekland så är det ingenting mot det här. Och den strålande idén om att Milo och jag skulle åka en vecka i förväg innan J kommer ner: Galen! Dessutom kanske han inte kan åka pga jobbet nu!! Visst, vi klarar oss, men hur kul är det? (Det är här ni ska svara "Jättekul" och "Ni kommer få det fantastiskt!".)

Nu är vi hyfsat förberedda iaf:

Badkläder från Katvig - tack mormor!*

Nya sulkyn - äntligen!**

Och så måste ju en cool kille ha solbrillor!

* Vi har även en UV-dräkt. Men varför görs UV-dräkter för bebisar med korta ärmar och ben??
** Fantastiskt snabb service från 1 klass när jag nu helt plötsligt insåg hur många dagar det var kvar (varav hälften var röda dagar!).

Inga kommentarer: