onsdag 21 maj 2008

Varannan vatten

Ojoj, dagarna bara gar. Ja, jag vet att jag sager det jamt, men det ar ju sa.

J ar sa gott som frisk efter tva dagar med en thailandsk amöba - o nej, kare gudfar, det ar inget man betalar for det heller. M o jag har varit har - i Thailand - i dryga 2 veckor och imorgon ar sista heldagen, i overmorgon aker vi till Bangkok for fem avslutande dagar. Dom kommer antagligen ga lika snabbt dom. (Dom gar snabbt, faktum ar att vi redan ar i Bangkok. Tillgangen till internet ar helt godkand, men det galler ju att ha tid OCH fa med sig datorn med den sparade texten pa.)

Just idag - dvs dagen da jag skrev detta inlagg - var annars en valdigt lugn och typisk dag. Eller nat...! Frukost for M o pappsen som slutade abrupt nar M bajsade anda upp pa ryggen o sa mycket att J inte ens fick bort allt fran barnmatsstolen. Jag ar saker pa att dom andra frukostgasterna pa hotellet uppskattade det... ;-) Sjalv hade jag sovmorgon o susade ner till frukost 2 minuter innan den stangde. Satt dar med en god bok - den fantastiska Eat, Pray, Love av Elizabeth Gilbert - innan jag glatt gick vidare till poolen. J och junior anslot en stund senare efter M's formiddags-nap. Sa sota, mina alsklingar, J i den nya Adidogs - fraga inte - t-shirten och M som bara skulle halla badringen sjalv. Badringen ar lika stor som han ar forstas.

Denna ljuvliga dag - en av dom sista i Phuket - avslutades iaf med att vi gick ner till stranden vid solnedgangen sa att M fick se havet (vi har inte besvarat oss tidigare da M alskar poolen o ja, poolen ar ju narmare). I och med att Milo ar Milo sa tyckte han att det var intressant - som allt annat nytt - men ocksa att den sota lilla thai-tjejen pa 14 manader han traffade pa beachen var annu intressantare. Ska lagga upp foton vid tillfalle, da far ni oxa se min helt obscena t-shirt som jag kopte på nattmarknaden (Nakan) igar. Japansk misstanker jag.

Maste beratta om japanerna. Intressant sinnelag dom har. Sa lugna och timida och sa gor dom dom mest skrammande filmer och serier. Eller... sa har dom varsta partyt i poolen sa att en annan var tvungen att kopa en ny badring. :-( Glomde var - dvs T's badring - i poolen over natten och nasta morogn var det ett stort hal i den. (FORLAT sota T - kompensation kommer!) Tva fantastiskt trevliga svenska familjer som vi lart kanna har pa hotellet berattade iaf om partyt och att dom var tvungna att ga ut o saga till - aterigen, klart forvanande - sa misstanken ar ganska klar. Vet dock fortfarande inte om jag ska vara arg eller bara forvanad.

Haromdan var goda vannen J's mohippa. Onskar sa att jag kunde varit dar - och har samtidigt iofs. :-) Och vannen som fick goda nyheter precis nar vi akte. Saknar henne oxa. Och Z, och D, och L, och M, och H och M och L och... Om en vecka ar vi hemma igen. Ser sa mycket framemot det.

Mormor och farmodrarna kommer fa slag nar de ser hur mycket Milo har vaxt och tvecklats. Han reser sig inte bara upp, utan gor det nu i en enda enkel rorelse som ser helt sjalvklar ut. Som allt annat i hans utveckling tycker J o jag att det fantastiskt och lite laskigt.

Ar sa lycklig. (Och da ska ni veta att jag ligger har i soffan med magont. Men, det ar ingen fara. Nu har vi goa glada thailandska piller sedan J var sjuk. Natti natti!

PS. Om det ar nagon som har 3:e Stieg Larsson boken och ar i Bangkok fr o m 20 maj sa ar J MYCKET intresserad. I Bangkok bor vi pa Asia Hotel vid Siam Square. Tydligen var ettan o tvaan saa bra (Stieg Larsson alltsa) att han inte kan vanta tills vi kommer hem - om 5 dagar...

Inga kommentarer: