måndag 15 september 2008

Sooooova

Tillbaka efter kalas igår och BVC-besök o husleverantören idag. (Kalaset får ett alldeles eget inlägg snart!)

Viktigast nu: pratade med fantastiska BVC-Karin om sömnen - förstås - och hon tryckte på:

A) Rutiner
B) Somna själv i sängen

Inget nytt för luttrade småbarnsföräldrar, men... hon tipsade också om att vissa saker är populärare än andra hos barn i denna ålder. Exempelvis sång.

Så visst, det kör vi ju med ibland (jag kan halva Sov du lilla videung och sen trallar jag resten). Kort historia lång: Ikväll körde jag dom vanliga rutinerna och Milo somnar sött till tonerna av Sov du lilla videung - i sin egen säng!

Iom att BVC-Karin även gett stackaren vaccin så skriker han i högan sky en timme senare. Jag drar en förkortad rutin: sjunger återigen min halva SDLVU och han somnar om - I SIN EGEN SÄNG.

BVC-Karin är bäst!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej du!

Ja visst är det härligt att inte få sova! Hur ser en natt ut?

Toppen att han gillar sång och det är ju bra om den finns ett knep som funkar på honom. Tyvärr skulle jag vilja avfärda de flesta idéer och metoder för att få barn att sova som b*llsh*t- det är så personlighetsrelaterat så det är inte klokt. Emil sov sött 6 h i sträck redan vid en månads ålder. Elsa började inte sova 6 timmar i sträck innan hon var närmare 3 - år alltså :) Well well - det skadar ju inte att försök amed rutiner och vissa ovanor kan man slipa bort men jag har vant mig vid att jag inte har så mycket makt över de små liven - de är som de är - på gott och ont :)!

Hur är läget annars? När är det dags att återvända till jobbet?

Kram på dig!