torsdag 18 december 2008

Busfröet

Den lilla rackaren - Milo - har för övrigt lärt sig en ny sak. Vi har ju tagit bort spjälväggen på hans säng och inbillar oss nu för tiden att han ska ligga kvar i sängen på natten. Nåja, han är ju definitivt gladare i sin säng nuförtiden.

Iallafall, för att komma till poängen, läggningen går sådär. Så fort jag går ut ur rummet följer han efter. Inte så konstigt kanske, men klart opraktiskt. Det nya nu är att han kryper ur sängen så fort jag går ut, men så fort han hör att jag är på väg tillbaka springer han tillbaka till sängen och klättrar upp! Ikväll hann han inte riktigt och hängde över sängkanten när jag hittade honom. Och gapskrattade! Den lilla...

Sen tyckte han att vi skulle göra så två tre gånger till innan han somnade. Jag fasar redan nu...

Pappsen har förstås inte samma problem. Pappa lägger... och Milo somnar. Punkt.

(För lämplig bild se denna)

Inga kommentarer: