söndag 1 mars 2009

Tarmar och bakterier

Den här veckan blev ju inte som tänkt. Jag hade en miljon saker som jag skulle göra, i helgen skulle vi både på middag och på födelsedagskalas och ja, det blev ju inte alls som planerat. I måndags blev Milo förkyld - igen - och framåt mitten av veckan utvecklades det till ögoninflammation - igen. Så var vi på antibiotikan igen. :-(

Jag har iallafall en idé som jag testar och förhoppningsvis ska han inte bli sjuk så fort han visar sig på dagis i fortsättningen. En god vän ledde mig på rätt spår - kort sagt att allt kommer in via magen - och sedan hittade jag nedan artikel:

Hälsosamma bakterier - Probiotika

Det jag tar till mig av den är att de nyttiga tarmbakterierna finns i just mjölkprodukter - mestadels. Då sonen tål inte mjölkprotein, så nu har vi börjat med tillskott av "aktiv bakteriekultur" - som det så fint heter.

Håll tummarna att det funkar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sempers magdroppar?
Rena mirakelkuren om du frågar mig!! :-D

Miss Cherry sa...

Sempersmagdroppar funkade bara för oss ett par månader, sedan började lillen att få ont i magen av dem :/

Nu har jag köpt hem ProViva men den ville Enok inte ha, inte björnbärssmaken åtminstonne...

Ååå vad jag är trött på mjölkallergi!!!

Snygg lugg föresten!