torsdag 27 maj 2010

BamBam

BamBam förra sommaren

Vila i frid käraste vän. Igår tisdag lämnade vår goa underbara fantastiska superkeliga BamBam oss. Vi är chockade, det gick så fort. Maken är så ledsen. Liksom Lilleman var min katt, var BamBam hans.

I lördags kväll när vännerna var över var han kelig och go. Sen kräktes han vätska en gång på natten, kräktes 2-3ggr till i söndags, fortfarande bara vätska. Blev allt tröttare så J åkte in till veterinären med honom på måndagsmorgonen. Fick remiss till Albano och åkte direkt. 24 timmar senare ringer de och säger att... ja ni vet vad dom säger.

Både maken och jag åkte dit o sa farväl. Det gick snabbt. Eloge till Albano som har sån förståelse och sköter allt så väl. Men det gör ont ändå.

Han var så underbar. 12 år och trodde fortfarande att han var en kattunge. Något lekfullare och naivare har nog sällan skådats. BamBams ovanliga inställning till andra (katter) var alltid "Vi kan väl vara kompisar!". Den gick inte alltid hem hos grannkatter eller besökande kattfröknar kan jag lova! Men ack så underbart, tänk om vi alla hade den inställningen...

Kommer sakna dig så, lilla gubben.

Vi har berättat för Milo, kort och koncist, så han inte ska undra. Dom hade ju sitt band också. Milo som ville leka hela tiden och allt vildare lekar dessutom. BamBam ställde upp på allt. Och tror jag också vaktade på Milo lite... Efteråt tittade Milo upp mot himlen och sa "hejdå" och vinkade länge.

Vi vill inte skriva nåt mer om det, varken här eller på Facebook, eller egentligen prata om det alls mer. Han är i våra minnen för alltid ändå.

Massa kramar till er alla,
J, V o Milo

4 kommentarer:

Purvi sa...

Åh vad tråkigt :-(. Jag tänker på er. Kram

Anonym sa...

Men åååh :-(
Vad ledsen jag blir. Massor av kramar till er.

Mikaela Blitz sa...

Tänker på er! Kramar från oss!

Erika sa...

Det är så sorgligt är de försvinne, det gör så ont men de har det väldigt bra där de är. De ska inte behöva lida.