fredag 21 maj 2010

Grillkväll!

Igår var maken och Milo på dagis grillkväll. Lite som en sommaravslutning har jag förstått det. De grillar och spelar brännboll - barnen mot föräldrarna - och har mysigt med medtagen picknick. Jag kunde tyvärr inte vara med, så grabbarna fick åka själva.

J fick dock lite (ok myyyycket ångest). Han tog med sig varmkorv och bröd. Informationen var ju att de skulle grilla. Inget konstigt med det. Man grillar ju gärna varmkorv med barn.

Men... de andra familjerna hade grillgrejer, hembakat, vattenmeloner... you name it!
Nå, som jag sa till J, bättre att det hände honom än mig. Tänk om Mamman hade haft med sig samma. H-e g-d!! Skulle aldrig kunnat visa mig ute på bygden igen!

Oj - nu kom just J upp med fredagsmyset. Creme fraichen var tydligen slut, så istället hällde han i Alpro Soya........ vanilj!!!


Smakade si så där...

Imorrn har vi goda vänner på middag. Sista vintermiddagen för "i år", högsommar som det är. Vi bestämde detta för ett tag sen och tanken är att vi ska servera:

- Plankstek (J fick plankor i julklapp som vi ännu inte använt)
- Ostbricka från kunniga Collins Ostbod (fick bl a presentkort av gästerna i inflyttningspresent)

Till det blir det en klassisk förrätt - tips mottages tacksamt - och en enkel efterrätt: vår klassiker Vit chokladmousse eller Jordgubbsparfait.

Efter det kommer vi alla rulla i säng. :-D

Ha en supertrevlig helg allihopa!!!

Inga kommentarer: