tisdag 26 maj 2009

Nu så...

Heeeeeeeeej, jag är ju helt hopplös med detta bloggande. Samtidigt tycker jag det är kul, så jag ska försöka rycka upp mig. Ja, och så ska maken laga min dator som kraschat. Denna är lånad - tur att man har en datanörd hemma. :-)

What's up då? Ja, det är väl både plus o minus. Minusen är att jag fortfarande har bihåleinflammation. Japp, igår påbörjade jag antibiotikakur nr 2. Direkt efter den första. Blä. Fick även avsvällande och om inte det hjälper inom fyra dagar, sa doktorn att dom måste dränera. Dränera??! Kompisen säger att det inte är så farligt som det låter och det hoppas jag verkligen. Spola näsan är väl inte riktigt vad jag vill roa mig med annars.

Plusen är - förstås - nya jobbet som börjar om två veckor, födelsedagsfirandet i helgen - jag blev 25 igen tänka sig - och den lilla lilla detaljen att vi ÄNTLIGEN skrivit på kontraktet för nya huset. Hurra hurra hurra!!!

I juni river dom gamla huset och lägger plattan. Sen får den stå och torka över sommaren och i slutet av augusti stomreser dom huset. Till Lucia ska allt vara klart.

Så, Milo and Vera blir husblogg! Ja ja, det kommer fortfarande goa glada bilder på vår lille favoritkille, men nu blir det äntligen lite byggbilder också. Och kakelbilder och tapetprover och kök och... och allt det där roliga som hör till. Äntligen!!

Hoppas ni alla har det bra. Massa kramar V.

3 kommentarer:

Mikaela Blitz sa...

Hej, Gumman. Stackare, dränera låter ju lixom mer som att man skall göra kring ett hus eller så :/ Tror dock att du slipper!! Men å vad roligt det skall bli att hänga med på husbygget, speciellt som vi ju inte bor nästgårds med varandra...Hoppas det är bra med lille solstrålen, mina solstrålar mår bra och är på dagis respektive i Spanien på en stor segelbåt. Hehe, jag brukar också fylla 25 när jag fyller år : ) Stor kram från Mikaela!

Jossan sa...

Stort GRATTIS till hus, jobb o födelsedag...glömde jag något?! Ja bihåleinflammation är ju ingen höjdare, inte brukar man vara så snygg heller, inte nåt bekymmer för dig;) men ändå. Ett tips, som kanske inte är det trevligaste men ooo så effektivt. Köp en sån där näs-sköljar-spruta på apoteket och gör som det står. Jag har aldrig haft nåt problem med bihålorna efter inköpet! Dränering är mindre kul...håller tummar och tår för att du slipper pinas så mycket längre. Ska bli spännande att höra om jobb, vad blir det nu? Och huset, lovely! Må så gott. Kram Jossan

Anonym sa...

Grattis till hus!! Och jobb! Vuxet värre!

Ang dränering av dina bihålor... Hehe... Jag om jag säger såhär, låt oss hoppas att du slipper. Verkligen hoppas. För gör de som de gjorde på mig blir det inte roligt. Fast man slipper smärtan väldigt snabbt efter. Men ändå. Jag håller tummarna för att du slipper uppleva detta.

Roligt med hus! Åhh så roligt med hus! Vi är också väldigt väldigt mogna för det, synd bara att plånboken inte är det.

Ta hand om dig och bli frisk!
Kram Elma