onsdag 27 maj 2009

På begäran

Maken är på mig om nya inlägg. Här kommer ett:

Jag är arg på dig, älskling.

Vet ni, kära läsare, hur mycket det krävs för att en kvinna ska bli mottagen seriöst av hantverkare?? Jag har läst på om isoleringar, 3-glasfönster, jämfört grunder och diskuterat senaste energikraven med hantverkarna. Jag kämpar varje gång med dessa gammaldagsa karlar - sorry, N, du är förstås ett undantag - som tror att vi kvinnor fortfarande bara är gjorda för att stå vid spisen. Senast fick jag kommentaren "Någon har läst på...!" Eh, ja.

Och vad gör min käre man?

Han dubbelkollar.

Han ringer byggfirman och stämmer av exakt samma saker som jag just diskuterat med dom. Och nej, det var inte av misstag.

Hmpf! Ett tips är att inte glömma bort Mors dag på söndag. Igen.


Inga kommentarer: