onsdag 15 juli 2009

Dagens knep

Någon - inga namn nämnda - ville inte lägga sig idag. Farmor var här, men alla leksakerna var också extra roliga ikväll. Kan ha varit när han såg vällingflaskan. Någon har fattat att den är ett sömnmedel.

Iaf, till slut sa jag att tågen, bilarna och dvd:erna (fråga inte) sover. Det är sent och alla leksakerna sover. Det funkade. Faktiskt.

Men inte ville han sova för det. Jag försökte även med lite snarkljud när vi satt här i soffan och diskuterade leksakerna. När han väl kom i säng och fått i sig första flaskan fejk-snarkade han! Hur jag vet? Han vände sig mot mig och log stort efteråt. Sen gjorde han det igen.

Jaja, nu sover han iaf. Två vällingflaskor senare och en hög kudde. Mycket gnäll blev det innan kudden kom på plats. Hoppas hoppas hoppas att det inte är öronen igen. Tiden får utvisa. Inga fler allergier var det iaf när vi fick resultaten från doktorn i veckan. Hurra hurra hurra! Ska nog smyga in lite mjölk o testa nu när vi ändå är på semester. Så fort vi vet att det inte är nåt med öronen förstås. Ingen stress dock, funkar så bra ändå.

Ha nu en trevlig kväll, själv ska jag läsa en god bok o packa inför morgondagen. Då är det 1) Stranden 2) Farmor och 3) Middag o Harry Potter. Gissa vem som bara får vara med på 2 av 3. Ha! Försök och fejk-snarka hos farmor du!

PS. Har lagt in en jämförelse i förra inlägget med Emma o Milo från förra året. Same same, but different. :-)

1 kommentar:

Mikaela Blitz sa...

Hehe, fejk-snarka, den var bra : )
Kul att läsa om era dagar! Antar oxå att du hade det jättekul med tjejerna härom kvällen på stan med bio och middag : )
Mina fina pojkar är i Halmstad nu sedan i går, så nu är det bara att fixa och greja hemma inför Luddes ankomst, mycket trevligt...vad jag gör uppe kl 6? Ingen aning, Ludde sa´ att han var hungrig...sen vill Ludde bada i poolen och ta det lungt en stund..jo, han sa´ så i alla fall : ) Hälsa dina pojkar och ha det skönt! Kramar från Mikaela, den höggravida kossan : )