måndag 27 juli 2009

Kolmården

Nu har vi anlänt till Örebro, via Vingåkers Outlet hehe... Hotellet är nyrenoverat och superfint, Milo har t o m en egen sovalkov med värsta bäddsoffan. Snart ska jag krypa ner i badkaret och sen ser jag framemot en - troligtvis - supergod hotellfrukost.

Men, titeln är ju Kolmården. Vad tyckte vi om det då? Suveränt!!

- Lilla lekrummet - bra!
- Stora lekrummet/n - fantastiska! Fanns t o m Singstar!!
- Barn-discot - inte av denna värld!!
- Maten - frukosten ok, grillbuffén enkel men supergod!
- Poolområdet - kanon!
- Spa:t - trevlans, maken överraskade! :-)
- Övrigt: Man fick upp en vattenkokare till rummet för välling, allergilistan var klart utförlig, bl a kunde M få mjölkfria pannkakor i buffén och allt allt allt var barnanpassat men ändå njutbart för vuxna.

Vad var mindre bra då?

- Alla "#¤%¤"#%"#& uppförsbackar.

Och djuren?

- Vilka djur???

Det enda Milo var intresserad av i själva djurparken var:

A) Glassutbudet
B) Lekparken med plaskepoolen

Sammanfattningsvis? Värt varenda krona!!!

(Bilder kommer!)

3 kommentarer:

Lisa sa...

Åhå...vilket bra inlägg! :-) Precis vad jag behövde läsa. Vi funderar på att boka två dagars inträde till kolmården och en övernattning på vildmarkshotellet och det låter som att det är där ni också övernattat. Du har precis övertygat mig om att vi verkligen måsta ta och boka det hela.

Vera sa...

Haha, svarade dig just på FB. Det var sånt paket vi tog. Kanon. Vi fick tipset att ta Safariparken direkt när dom öppnar (ex dag 2), för då har dom just matat djuren o då är dom lite piggare. Mitt tips är att ta med badkläder in i själva parken - o/el kortbyxor på föräldrarna. :-) Finns en liten plaskepool på lekplatsen där.

ulrika sa...

nämen hej! det var jättelängesen jag kikade in. hoppas ni har haft en härlig semester! såg att ni varit på outleten i vingåker. vu har köpt en liten stuga i läppe, 15 min från vingåker, så det blir en del häng i outleten :) kramar till er!