torsdag 17 januari 2008

Dream shopping

Fashion-baby flörtar med Cute-baby
(Vi får dock ta upp det där med tafsandet i uppfostran)

Maken sa något jätteroligt häromdagen. Han sa: "Jag uppmuntrar verkligen att du shoppar åt Milo och så – en glad mamma ger en glad pappa och en glad Milo – men jag tycker verkligen inte man behöver klä upp en bebis för att gå och fika med tjejerna."
Visst var det lustigt sagt?

Idag var vi och fikade med FL-tjejerna i stan (Sthlm) och Milo hade på sig:

- Röd dromedarbody från IdaT
- Bruna arbetarbyxor från London (tack farmor)

- Naturfärgad omlottbody från PoP
- Mörkgrå byxor från Mexx

- Grön lejonbody från IdaT
- Bruna byxorna ovan
(Har man en kräkbebis så har man.)

Innan mötte vi upp goa tjejerna J (och Zacharias) och H (och Calle) för promenad. H är den som kom med det odödliga uttalandet: ”Kostar en barnvagn lika mycket som en Chanel-väska?” Maken skakade på huvudet när han hörde detta och undrade om en Chanel-väska kostar lika mycket som en barnvagn. Visst är han söt?

OBS! Detta inlägg förstår nog endast kvinnor. Och viss shopping kan vi nog bara drömma om...

8 kommentarer:

Blondie sa...

Om en chanel hade kostat lika mycket som en barnvagn hade jag haft ett dussin vid det här laget...

Men det var iaf en söt kommentar ;-)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Önsketänkande.

vic sa...

han är en riktig charmör er lille buse ;-) vilken blick för tjejer . redan. ujuj :-)

Septemberflikka sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Det är klart man ska klä upp kidsen! Jag tar alla tillfällen jag får att klä Maja i finfina kläder. Idag upptäckte jag tex att leopardballerinorna jag köpte lååångt innan jag blev gravid passar henne. Jippie! Så dem ska hon definitivt ha imorgon. Trevlig helg!

Anonym sa...

Han är en riktig Don Juan - lilla Milo. Mahi längtar redan till hon och Milo ses igen. Kram från oss!
M och M

Anonym sa...

Ni är ju för söta!
/Stolta mamman