söndag 20 januari 2008

Mmm... Marabou

Detta är ju inte en matblogg. Men...

Jag är ju vansinnigt förtjust i allt som rör mat: äta, laga, läsa, äta...
Och sen har även blivit lite inspirerad av andras matbloggar - ex söta Vickans. Vem vet, det kanske blir en liten matblogg för oss också. Inte minst nu när vi börjat med smakisar för Milo - numera även kallad pirayan. (Han hugger på allt.)

Vera och pirayan...

Det funkar... hyfsat. Iallafall, till helgens middag bidrog vi med efterrätten. Jag säger vi, för J hjälpte till. Han är inte så förtjust i matlagning annars.
Världens enklaste - och måste jag säga väldigt goda:

Mjölkchoklad-pannacotta!

6 dl Vispgrädde
100g Strösocker
3 st Gelatinblad
200g Marabou Mjölkchoklad

Tog 5-10 min: Kokade upp, hällde upp i glas, somnade (ooops!) och J dekorerade: Han hittade inte gräddnougaten och hallonsyrupen, så han tryckte ner en Toffifee i varje istället.

Han är en naturbegåvning!

(Och nej, jag hann inte ta några foton)

Inga kommentarer: