tisdag 26 februari 2008

Löne-tisdag...


... eller nåt.

På den gamla goda tiden när jag fick lön - istället för den simpla ersättning som Försäkringskassan kallar föräldrapenning - så köpte jag mig alltid nånting litet på lönedagen. Aldrig över en hundring och bara för mitt enkla nöjes skull. Ett läppstift, en pocket eller dylikt.

Idag återupptog jag det och det råkade så fiffigt sammanfalla med bokreans start. Det blev Nigella Lawsons Fest (69 kr). Ääälskar kokböcker.

J säger att det är ännu ett bidrag till frus kokboks-berg, men vad gör det. Kokböcker gör mig glad. J tillägger att dom brinner bra på vintern.

Tur att vi inte har nån öppen spis.

3 kommentarer:

Anonym sa...

åhhhh den har inte jag!!! är den bra?? var alldeles förlänge sedan jag fyllde på min kokbokshylla... tur man ska in till stan i dag ;-)

ses på fikan!!!

Anonym sa...

Kul att ses på fikan! Verkar rolig - men absolut inte nyttig. :-)

Igår fick jag en chokladkokbok att mamma (mormor). Vad sägs om Chokladbrownies med creme cheese fyllning och fudgetäcke?

Septemberflikka sa...

Yes! Poppilopp har en butik ute hos oss. Den ligger rätt ocharmigt till men hon är jättetrevlig hon som har den. De ska snart flytta också. Det blev visst lite shopping där idag. Så kan det gå!