måndag 16 juni 2008

Igor och Ida

Igår var en toppendag. M sov hyfsat under natten - fick välling istället för Nutramigen - och jag fick sovmorgon. Vi hade en mysig familjedag, vilade mycket och jag gjorde Rabarber- och jordgubbssaft. Kors i taket. Blev inspirerad av en mammakompis med två barn. Hon lyckades göra 3-rätters lunch och jordgubbsmarmelad, så jag tänkte att jag verkligen borde lyckas svänga ihop nåt också. Det blev dock enrätters till middag. ;-)

Idag har jag istället en utmattad bebis som återigen vaknat flera gånger under natten av magont. Detta har pågått så länge nu, trots att han går på mjölkfri kost. Han äter och går upp i vikt som han ska och är alltid - nästan - glad på dagarna. Men nätterna...! Vad än BVC och barnläkarna säger så är det inte normalt.

Jag har ringt barnläkarna, vårdguiden, akuten på Astrid Lindgren... Till slut ringde jag till barnläkarmottagningen idag igen och bölade. Då fick jag en akuttid - imorrn. Bättre än ingenting. Och nu sover den lille stackaren. Han har vaknat två gånger inom loppet av en timme, men somnat om och jag sitter och skriver ner ALLA symptom.

Det konstiga är att han verkar må bättre när han äter mjölkfritt, men inte äter sin mjölkfria ersättning (Nutramigen). Är inte det underligt?

Tillägg: Titeln hänvisar till svärmors kattungar som när dom föddes, gjorde det på varsin sida om midnatt. Igår och Idag. Igor och Ida. Sötnosar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

stackars lilla milo och stackars mamma och pappa. det är inte kul med magknip, fär nån!! tycker inte heller det låter normalt, det BORDE inte få vara normalt.. hoppas hoppas de tar sig en ordentlig titt på lilla magen och kan hjälpa!!

massa kramar från oss!

Anonym sa...

Tack söta ni! Det gick bra!!

Kram V.