lördag 18 april 2009

Sov gott!

Det händer så mycket nu så vi hänger knappt med!! Det gäller egentligen allt, men låt oss fokusera på Milo som ju faktiskt bloggen handlar om. Jag listar dagens händelser - dom jag kommer ihåg. Full rulle nu!

Milo vill ju helst vara ute hela tiden. Vill han inte vara ute så vill han åka bil. Inget annat, ute - bil. Imorse hittade Milo bilnycklarna och mammas telefon. Telefonen åker upp till örat direkt o han snackar järnet med någon samtidigt som han fingrar på nyckeln. Jag säger bara:

Pappor, lås in era döttrar!



Strax därefter fick han andra prioriteringar:

Med väldans fart tar han tag i min hand o släpar mig till badrummet. Sliter i blöjan o pekar på pottan. Jag ställer fram pottan, drar ner blöjan o han sätter sig och... andas ut. Ni vet, som man gör. :-) Tyvärr kom det inget, men det är andra gången på två dar! Nu undrar jag bara, hur går man vidare och hur jag ska få honom att inte hålla i snoppen medan han sitter där?

Sen var det ju det där med kläderna...
Pappa har satt på Milo nya kläder inför dagens utflykt.

Mamman: Vad fin du är, älskling.
Milo: Mmm...
Mamman: Du verkar tycka det också?
Milo: Jaaa!

Tro mig, kroppsspråket visade med all tydlighet att han förstod exakt vad vi pratade om! Snacka om modeapa.

Dagens outfit:
- Turkos piké från Zara
- Vit långärmad tisha under från H&M
- Mullvadsbruna chinos från H&M Logg
- Vita o turkosa Robotstrumpor


Framåt eftermiddan åkte vi över till mormor o fikade. Milo fick ett supergulligt bowlingset som han ääälskade. Mamman o pappan åkte iväg på tjusig hotellinvigning o drack bubbel och när vi hämtade honom gissa vad vår duktiga kille sa? "He då!"

Kom ihåg, detta är killen som inte pratar - tydligt - då han fortfarande har vatten i öronen!

Och sen var det där med läggningen. Det går lite upp o ner. Kan man lägga sig själv så kan man tydligen också gå upp själv - ofta. Nå, så fort förkylningen är över, så blir det bevakning utanför dörren. ;-) Men, när Milo går och lägger sig ikväll, så säger han också... "So go!"
Vem vet, han kanske håller på o torkar? Det är ju ändå vår.
Fantastisk är han iaf, vårt lilla gullefjun.

Bonusbild :-)

Inga kommentarer: