söndag 9 december 2007

Julfest

Igår var vi på julfest/middag/knytis hos goda vännerna M & M. Vi i vänskapskretsen har en tendens att bjuda in oss till dom. Vännen H tar på sig ansvaret för att det vart julfest där och en annan - jag - undrade glatt för några veckor sen om det var här nyårsfesten skulle vara. Jajamänsan! Dethär är riktiga vänner som alltid ställer upp! KRAM!

Till knytisen tog vi med "efterrätten". Det blev Vickans Bounty (Matplatsen) och Chokladfudge enligt världens enklaste recept:

Chokladfudge:

2 dl grädde
4 dl socker
100 g smör/margarin
200 g blockchoklad

Koka upp grädde, socker och smör i en kastrull. Låt koka exakt 5 min.
Blanda i 200 g blockchoklad.
Häll över i en bakplåtsklädd form och ställ kallt i ca 1 tim.
Skär upp - njut!

Tyvärr har jag inga foton för den gick liksom åt...

1 kommentar:

Nina sa...

Hallå!
Hittade just ditt recept, efter tips från Madde, och ska nu föröka mig på detta i kväll.
Önska mig lycka till, jag är helt vilse i köket.

Krama Milo

//Nina