tisdag 11 december 2007

Lilleman x 2


Idag (ikväll) har jag första passet. J är sjuk - förkyld. Stackare, ska nog inte väcka honom alls. Har köpt glass och han kan även få den allra allra sista Bountyn (det har varit 1 kvar sedan i lördags natt, ingen vågar röra den.)

Annars är det full rulle som vanligt: Doktorn, mormor, Frisk o skön, föräldragrupp, tanka bilen, Ica. Bara tanka är ju ett projekt med en bebis som 1) inte vill sitta i bilbarnstolen 2) inte vill sova och 3) inte vill sitta i bilbarnstolen och sova. Ica är däremot kul - mycket att titta på. :-)

Igår var vi hos veterinären med Lilleman. Med Lilleman alltså - inte lilleman. Han har ju gått ner så mycket i vikt och avmaskningen för två veckor sen hjälpte inte. Han är i o för sig matgladare nu, men att tappa ett (1) kg när man vägt 4 är klart för mycket. Ett blodprov och 1200 kr senare fick vi reda på att alla värden var bra: njurar, socker osv. Det var värt varenda krona att få bekräftat vad jag redan visste: att han kommer leva för evigt! Så det så. (Han är 11 år i februari.)

Min söta lilla kisse. Nu har han ett tomterött förband om benet. Gulle!

1 kommentar:

Anonym sa...

För att inte tala om hur jobbigt det är att fylla på olja i bilen med en skrikande bebis, som jag fick göra idag....och fastna i bilköer när någon är vrålhungrig. Suck. Hem ljuva hem säger jag bara. Kram