fredag 21 november 2008

I natt fantiserade jag...

Älsklingen för ett år sen

... om kakel. Eh...?
Jo, se vi har fått BYGGLOV.

Äntligen! Bara 2 år efter att vi startade processen. Och efter den lilla detaljen att vi bytte husmodell... Nu gäller det bara att hitta en snickare som kan göra jobbet. Dom är ju vansinnigt populära här framåt vår/sommaren när vi planerar att bygga, så troligtvis blir det inte start förrän i augusti/september. Tyvärr missar vi ju sommaren på vår nya veranda då, men istället får det bli en jul i vårt nya hus - nästa år. Med nytt kakel. Det blir alldeles strålande det med. :-)

Jag kan tillägga att det finns ytterligare en anledning till att jag är lite extra fröjdefull och harmonisk. Det är att jag sovit hela natten. Och maken också. Ni vet vad det betyder... Milo har sovit hela natten!!!!!

Första gången på 14 och en halv månad. Visst ett par nappinstoppningar (före midnatt) och en flaska, men han sov igenom alltihopa ända till kvart i sex. Och kvart i sex är inga problem om man sovit hela natten!

Nåja, det var säkert en engångsföreteelse, men nu har det iaf hänt! Nollan är spräckt - eller vad dom nu säger i sporttermer - och det är inte omöjligt. Och imorrn har jag sovmorgon iaf. :-D

Ha en underbar dag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerar till ostörd sömn!

Hela nätter med sömn skall icke underskattas. Jag kan inte för mitt liv fatta hur du har orkat. Själv höll jag på att dö efter två månader med en unge som vaknade på natten... Jag tackar högre makter för att hon fick för sig att sluta vakna på natten efter det.

Sen tror jag absolut inte att det var en engångsföreteelse. Nu kommer Milo sova hela nätterna. Punkt.

GRATTIS till bygglovet BTW!

Anonym sa...

grattis till huset och GRTTIS till sömnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jag vet då vilket jag tyker låter lyxigast ;-)


hurra hurra!!!!

Hedda sa...

Ååååh, grattis! Det är bättre än bygglov! Så fantastiskt!
Själv fasar jag för att försöka få en sällskapssjuk liten kille att sova i eget rum...

Kram!