måndag 17 november 2008

Intressant dag

Idag har jag varit hos tant doktorn för att kolla varför jag är så trött och har sån huvudvärk (migränliknande dygnet runt flera dagar i sträck - inte kul). Det var en fantastisk läkare som ställde miljoner (?) frågor och iofs sa knasiga saker som att jag är ambitiös, har höga krav på mig själv och lätt stressar. Tokigt, jag vet!!

Iallafall trodde hon att det var brist på järn och B12 enligt prover och frågor, men skulle ta ytterligare några som t ex socker. Hm, tänk om jag blir piggare av bara lite järn-tabletter. Det vore ju fantastiskt!

Men framförallt var det skönt att prata med en läkare som tog en på allvar och som inte bara skyllde på sömnbrist och bebis.

Sen var det en intressant dag av andra orsaker också, men det berättar jag mer om vid ett annat tillfälle. :-)

Ha det gott allihopa!

7 kommentarer:

Septemberflikka sa...

Skönt att få komma iväg till en läkare och förhoppningsvis få hjälp som hjälper ;-) Åh, nu är jag nyfiken. Bygglov? fler barn?

Anonym sa...

vera, kolla sköldkörteln om du inte gjort det.

Anonym sa...

Ah, du får allt vänta tålmodigt. :-)

Sköldkörteln var ok som tur var, läste ju hos dig. Trist. Däremot sa doktorn att den kunde påverkas av annat t ex järnbrist därav dom breda symptomen.

Ser nu framemot sista testerna sedan järntabletter - troligtvis - och tjockt hår, pigg fru och glad mamma. Ej nödvändigtvis i den ordningen. ;-)

Anonym sa...

vad skönt med en läkare som lyssnar och tar en på allvar, känns som om de inte växer på träd. hoppas du och milo har det bra trots sjukdom! kramar ulrika, rrika fl

Anonym sa...

Tack! Lillen o jag klarar oss, men nu är maken sjuk...ve o fasa! ;-)

Anonym sa...

:)

Vem som helst får migrän dygnet runt av den nuvarande situationen!

Jag har också haft det i perioder och sen det började snurra här i höst så har jag lyckats utveckla musarm som tydligen härstammar från spänningar i nacke/skuldror och detta beror på stress. Misstänker att det är den sortens stess som man inte kan styra så bra - inte typ bråttomstress utan hot-stress - hot om ändringar i din dagliga rutin s.a.s.

Hur har du det på den fronten? Ring nån dag - mailen känns så oprivat :)

//Petra

Anonym sa...

:)

Vem som helst får migrän dygnet runt av den nuvarande situationen!

Jag har också haft det i perioder och sen det började snurra här i höst så har jag lyckats utveckla musarm som tydligen härstammar från spänningar i nacke/skuldror och detta beror på stress. Misstänker att det är den sortens stess som man inte kan styra så bra - inte typ bråttomstress utan hot-stress - hot om ändringar i din dagliga rutin s.a.s.

Hur har du det på den fronten? Ring nån dag - mailen känns så oprivat :)

//Petra