onsdag 12 november 2008

Milo älskar dagis

Jag är däremot inte helt säker på att dagis älskar Milo.

Skämt åsido. Alla är superförtjusta i Milo, men nu råkar det finnas någon som är lite extra förtjust (?) i Milo. "Han är så go'...!" får ett helt annat perspektiv...

Förskolelärarna är på problemet, men det kvarstår likaså. Dehar begärt att få in en extraperson, men hur troligt är det att man har råd - och sätter in någon snabbt? Detta trots att Milo inte är den enda som råkar ut för det... han är däremot den som råkar ut oftast då han är minst. Ett par tre gånger i veckan kommer han hem med bett. Och barnet som biter mår ju inte bra av det heller.

Så vad göra? Tips mottages tacksamt. Vi vill ju inte att han ska bli rädd för att gå dit.

Tillägg: Två bett igår varav det ena gjort hål på huden. Ringde barnläkaren på morgonen och man behöver inte ta stelkramp iaf, ingår i vaccinationsprogrammet. Alltid nåt.


Sötnosen

bilden tagen med blixt = ljusare :-(

3 kommentarer:

Anonym sa...

Näääää!
Åh jävlar vad arg jag hade blivit om jag hade fått hem en liten knodd med stora bitmärken i ansiktet!!!

Det har ju till och med gått hål på huden! Fatt hur hårt man måste bitas för det...

Shit, det ilar i magen på mig när jag tänker på hur någon bitit Milo så där hårt :-(

Personelen får för i helvete hålla koll och se till så att dom uppfattar vem det är som gör så mot honom!

Hjälp...jag vill inte lämna mitt barn på dagis längre. Andreas får bli hemmaman :-(

Anonym sa...

åhhh. dino råkar ut för samma sak. fast han kommer hem med rivsår. så illa att de har fått retuschera hans första dagisbild med skolfotografen. och vi har tagit upp det med personalen och vi har fått samma svar "vi jobbar på att få in en extra resurs". till slut fick christian nog (min man) så lite otrevligt röt han till att det nu får räcka och efter det har det varit färre rivsår i ansiktet. tråkigt att det ska behöva gå så långt. jag har inte tips tyvärr. hoppas de skaffar nån snabbt.
Elma

Anonym sa...

Tack kära ni! Jo, dom är ju på o igårkväll träffade vi mamman på en tillställning som dagis hade och föräldrarna är ju minst lika förtvivlade. Personalen ska vi inte tala om, oj vad dom skäms. Så, dom - personalen - får helt enkelt vara ännu mer på och så går det förhoppningsvis över snabbt. Dom var bra snabba imorse iaf sa J när han var där o lämnade.

Elma, visst är det trist och vi behöver inte ens gå in på feministdiskussionen ang varför dom lyssnar när en Man uppenbarar sig... ;-)

Och E, klart Andreas ska bli hemmaman - du blir ju hans chef officiellt snart. :-D