onsdag 16 september 2009

Idag, igår och förrgår

Oj, dagarna går... Nej, jag ska inte tjata om det som vanligt. Idag har jag massa val: kök, kakel och hade en diskussion om kaminen - typ. Det vart lite väl dyrt, vilket förstås är mitt eget fel då jag stod där i butiken förra veckan och sa "Den vill jag ha den vill jag ha". Vilken vettig (?) säljare som helst lägger på lite. Jaja, nu får dom räkna om och så tar jag in ett par offerter till - på samma kamin. :-)

Angående titeln på inlägget... I förrgår kom takplattorna och ligger i små prydliga högar på taket redo att spridas ut. Och igår- innan jag ens hunnit berätta om taket - så är plötsligt fönstrena både här och uppsatta!!

Dom är inte helt färdiginstallerade förstås och två av dom blev tydligen felbeställda - lite stressande men vår byggare löste det kvickt så nu är vi snart på banan igen - men det hela är lite som när ens bebis får tänder: Vårt hus har vuxit upp! Och dörrarna kommer i nästa vecka. Då får vi en nyckel också!!

Må så gott! Lovar att bättra mig med bilder, men sitter med en lånedator just nu. Men jag klagar inte, det är svenska bokstäver nu iaf. :-D

Inga kommentarer: