måndag 21 september 2009

Till farmor:

Hej farmor!

Mamma bad mig skicka över lite översättningar inför nästa helg när vi ska busa. Här kommer dom:

- Mam = Napp
- Mamma = Mamma, pappa, eller bara för att påkalla uppmärksamhet
- Pappa = pappa
- Fammo = Farmor
- Ocke = Okej
- Tåke = Tåget
- Take = Taket (Snickarnas fel, han vill vara där uppe med dom. /Mamman)
- Vaj e dje? = Vad är det?
- Vej e dje? = Vem är det?

Och så min nya favorit:

- Jöj ijen = Gör igen (och igen och igen och igen...)

Kram Milo

1 kommentar:

Lisa sa...

en sån där ordlista skulle jag behöva till Alvin också. Munnen går i ett och om man inte anstränger sig noga hela tiden så förstår man ju typ bara hälften av alla de låååånga meningarna. Men jag har letat här hemma och insett att han nog inte levererades med en ordbok. ;-) jöj ijen var ju helsött..här heter det gångtill (en gång till alltså)Angånede säng så blev det faktiskt en hemsnickrad sängkoja :-)Alvins pappa och morfar fick äran att snickra ihop en på beställning av mig :-D