måndag 14 september 2009

Takfönster!

Tjohoo! Nu ser vi förändring igen - takfönster! Snickarna bygger o sliter men vi dödliga ser ju inte så stor skillnad när dom håller på invändigt med... ja, vad dom nu håller på med. :-D

Idag rapporterade jag även min hemläxa:

- 140x140 cm hörnbadkar i stora badrummet.
Inget bubbel - ja, inte sånt bubbel iaf. ;-)

- Vägghängd badkarsblandare, troligtvis denna o då på ytterväggen.

- 100 cm duschhörna med kakelklädd vägg o inbyggda hyllor.

- Badrumskommod... troligtvis denna  137,5 cms med tillhörande spegel. (Hm, funkade inte, ref nr 2606)
Helst vill vi ha baraett handfat men 90-120 dagars lev tid...

- Vit tråkig handdukstork/radiator som förhoppningsvis inte syns mot det vita kaklet...

- Samt kakel överallt utom i köket. Så svårt med köket!!

Kamin-killarna var här imorse också för att mäta så dom kan beräkna totalpriset. Det blir iaf den här trevliga kaminen (Contura 655) med liten bakugn upptill. Man kan även värma en liten kaffepanna uppepå om strömmen går - och det gör den ju ofta här.


I övrigt letar jag vitvaror (läs spis/häll/ugn) tills ögonen blöder. Jag vill ju så gärna ha den där gasspisen, men hur praktisk är den och hur bra är den om den kostar 16 000 och Ilves variant kostar över 40 000?? Så nu kikar jag på en induktionshäll - praktiskt men ack så fula jämfört med min fina gasspis...

Hittade dock det här trevliga "Frukostpaketet" att pigga upp mig med. Behöver bara en sponsor ser jag. :-D

Ha en underbar kväll, jag återkommer med bilder på takfönstren!

Inga kommentarer: