söndag 20 september 2009

Tak!

I förra veckan rapporterade jag ju att vårt hus fått "tänder". Nu är takpannorna helt uppe på baksidan och nästan allihopa på framsidan. Det känns nu som att huset fått på sig kläder. :-D Det blir så fint!!

Och våra vackra fönster... Det är riktiga spröjs ser ni. En mycket trevlig bonus - det flesta husleverantörer i en vettig prisklass har löstagbara. Vansinnigt praktisk förstås men ack så mycket finare det blir med dessa fasta. (Påminn mig om det när jag ska börja putsa dom!)

Det är t o m så jag helt - ok, nästan - glömt bort att våra fönster inte har foder på insidan - nåt vi missade i offerten - men det är ju också nåt som vi fortfarande kan fixa.

Fönster utan foder tenderar ju att se modernare ut och jag vill ju ha en mjukare känsla. Lite New England möter Koloniala Indokina med mörka golv och ljusa tyger. Det viktigaste är ju det inglasade vardagsrummet på bottenplan. Kan ju lätta upp fönstren med tunna hissgardiner förstås...

Vad tycker ni? Fönsterfoder eller inte?

Hjälp...


Superfina svarta rännor o stuprör.


Hål för takfönstren (Måndag)


Takplatttor och fönster!

(Mer bilder kommer, fotade även med nya mobilen och får inte ur dom just nu.)

Inga kommentarer: