måndag 1 februari 2010

Den lilla svarta

Nu är vi insnöade igen. Ja mer eller mindre. Så, då har jag fått fotat lite iaf. Nedan ser ni mina kap från häromdagen; två korta ljustakar från Jysk för 15 kr st. Passar perfekt in med dom "gamla" från Ikea. Ska nog fylla på med några fler av de höga. Trevligt mörka kvällar eller bara en mysig middag:



Mer shopping... vi hade barnvakt i fredags och hade bokat bord för middag i stan och biljetter för Avatar 3D. Innan strosade vi lite på stan och hamnade på Nespresso på Biblioteksgatan. En ren tillfällighet... ;-)

J har varit sugen på en ny kaffemaskin sen huset blev klart och jag, ja jag är inte den som bangar en god kopp kaffe. :-D

Nu är det ju lite speciellt med dom där maskinerna. Man använder kapslar. Ja, jag vet: helgerån! Så, jag har varit väldigt skeptisk, men fick tips om deras butik i stan av en väninna som intygade att det är riktigt bra kaffe och att dom även har provsmakning. Så, jag överraskade Johnny med en promenad dit och helt plötsligt var vi stolta ägare till den lilla svarta:

Nespresso Citiz D110

Nu håller vi på och provar oss igenom kaffesorterna. Hittills är min favorit Arpeggio, men vi har många många kvar att testa.

Sen måste jag köpa nya espressokoppar, lattemuggar, vanliga kaffemuggar och en lämplig bricka/skål/korg att ha kapslarna i... något mer?

2 kommentarer:

Drömvillan 2009 sa...

Hej och tack så mycket för din gulliga kommentar i min blogg!!
Jag ska hålla dig uppdaterad ang. kaffebryggaren! =) Jag har inte fått hem den ännu, beställde den på nätet.
Hoppas du får en fin Tisdag!
Kram Anna

Anna Berggren sa...

Hej Verica!
Har du bytt mailadress? Vi vill gärna veta när du har tid att träffa oss och våra gullungar! Hälsningar Anna, Charlotte, Helen och Jossan (genom Anna).