tisdag 23 mars 2010

Besiktning o kontroll

Ja, idag har vi kontrollerat och besiktigat. Lillkillens läkarkontroll gick strålande: 14,5 kg och 93,5 cm. Han följer sina kurvor på millimetern meddelar doktorn. Mjölkallergin är kvar, men han tål nån kaka eller gräddsås då och då. Jag gillar vår doktor, hon förstår att man måste få i sig en kaka eller två "då och då". Undrar om det gäller lillens mamma också?

Bilbesiktningen av lilla bilen gick däremot sämre, så den pratar vi inte så mycket om. Det är inte körförbud på den iaf, tack o lov.

Ha nu en underbar dag i solen snön så ses vi snart igen. (Skrev detta igår, men hann inte posta, så nu är vintern här igen.)

Nå, låt oss pigga upp oss med en inspirationsbild på temat Turkos:


Oj, lite liten... Får se om det går att fixa sen. Bilden är iaf från Design2Share. :-)
Underbart med den ljusa turkosa nyansen och kombinationen vitt och svart mot det.
Jag som inte ens gillar väggdekorationer tycker att fåglarna passar in strålande. Längtar man efter våren, eller vad?

Kram!


1 kommentar:

Mrs Small Town sa...

Hej hej!

Ja visst är turkos en så härlig färg!! och fin bild du har hittat! (Jag blev så nyfiken på att se den i större format...)

Tack för ditt tips på länk. Jätte härlig färg, men precis som du skriver är den nog lite för grå för badrummet. Jag är lite rädd för en färg som ser "smutsig" ut just i detta utrymmet.

Sedan vill jag bara säga att jag är impad av att du vågat dig på Macaroons... Jag har tänkt på det länge, men de verkar så bökiga. Men dina ser SÅ goda ut :-)

Ha en bra kväll!
/Sara Small Town