fredag 5 mars 2010

Shopping till köket - hehe!

Maken ska ha herrmiddag i helgen. Jag är inte sämre fruga än att jag tar vara på tillfället och shoppar loss prylar till köket. Hehe!

Ja, jag ska hjälpa honom också, men lilla frugan måste ju få betalt eller hur? I köksprylar alltså.

Tyvärr har vi snöstorm här - är någon överraskad längre? - så jag kan inte följa med på makens tur på Ikea i stan ikväll, men... jag gjorde Åhlens igår och det var inte så dumt det heller. :-D

Dessa klassiska godbitar fick följa med mig hem:

- 2 Ugnsformar i vit porslin (stora modellen)
- 3 Uppläggningsfat i vit porslin (stora, avlånga. T ack för tipset, Vickan!)
- Bestick Ida - tunga o rejäla, vilket var ett krav från maken. Minus att det inte ingick teskedar dock.

Min tanke var att lägga upp bilder på dem, men ingen av dem fanns på hemsidan. Så istället får ni se de underbara skålarna och muggarna i rosa med vita prickar jag hittade - men inte köpte. Där gick min gräns, trots att jag tror att de även fanns i rött vilket om möjligt varit ännu snyggare - om än en kopia av något annat märke... Men men, vi skall icke utnyttja maken. Ja, inte så mycket iallafall...



Tidigare i år har vi även belönat oss med en ny brödlåda och en vattenkokare - konstigt, den gamla mintgröna passade inte in... så snart kommer även bilder på dem. Tanken är att det ska vara diskret och smälta in. Och nu framåt våren är tanken att jag ska pigga upp med lite turkosa detaljer, så tips mottages tacksamt på det!

Och ja, jag har redan sett den här läckra turkosa detaljen. Den skulle lätt kunna få flytta in i mitt kök. Bara för färgens skull:

Pick any colour? Yes, please!
(Bild från Ebay.com)

Imorrn är karantänen över. Maken har varit magsjuk i veckan - snacka om taskig tajming - och Milo får gå på förskolan igen. Vi har en miljon saker att göra imorgon inklusive att jag måste måla klart vitrinskåpet och matstolarna. De senare har jag inte ens börjat på. Varför göra saker i god tid...?

Må så gott!

Inga kommentarer: