lördag 6 mars 2010

... men överlever jag herrmiddagen??

Förhoppningsvis...

Ikväll är kvällen för Js herrmiddag. Hoppas - hoppas - att huset står kvar när jag kommer hem.

Lite olyckligt var det att Johnny blev magsjuk i veckan. Det kraschade hans planering kan man lugnt säga, men vi kom ikapp. Ikea, matförberedelser, montering av stolar, färdigmålning av vitrinskåpet - jajamänsan! - och så städning.

Milo och jag blev som tur var förvisade strax innan städningen men vi hann se en glimt av sofforna i sina nya vita överdrag innan vi åkte. Tacksamt, då jag misstänker att de inte kommer vara vita när vi kommer hem...

Ja, jag är lite nervös. Men men... Nu vidare mys med svärmor i här i stan. Vi är väl omhändertagna Milo och jag och nu sitter vi bara och softar - ja, Milo sover förstås - efter god mat och lördagsmys - en massa goa ostar. Mmmm.

Hoppas alla har en lika lyckad helg,

Gonatt!

Inga kommentarer: