måndag 12 oktober 2009

Bänkskivor - check!

Så, nu är bänkskivor beställda till köket. Det drog iväg och landade på 22 500 kr trots att vi tog dem från Ikea. Fast vi tjänade förstås 6 000 kr jämfört med om vi tagit det från vår köksleverantör så det är ju bra.

Men jag funderar... är det mycket för bänkskivor på fyra håll (inklusive bardisken och kantskivan)? Spara 6 000 låter inte så mycket heller. Antar att man blir lite fartblind och bara kör på? Lite som vid budgivning på hus och lägenheter. Det blir lite Monopol-pengar av alltihop till slut.

Har dessutom ett vagt minne av att jag nämnt detta tidigare i bloggen, men nu är det ju verkligen dags för alla slut-val eller vad vi ska kalla det. Golv, badrumsinredningar, bänkskivor... Gah, det drar iväg!

Näst på tur står kranar och väggfärg. Vår byggfirma frågade om vi skulle ha Stockholmsvitt överallt. Jag kände bara: Ja ja ja (!) och vad skönt det vore att inte ta några mer beslut! Men några färger ska det väl bli. Tre färger ingår och nån enklare tapet om jag minns rätt. Enklare tapet tänker ni - och jag likaså. Klart det kommer bli nåt litet tillval till Milo's rum iaf. Katching!



Min favorit, Dino från Sandbergs, men Milo måste väl säga vad han tycker också. Han kanske gillar standard?? ;-)

Och angående övriga tillval... man bygger ju bara en gång. Eller hur var det nu igen?

/Kram från otacksamma Vera :-D

2 kommentarer:

Jeanette sa...

hej vera
kul att du skrev ett inlägg hos mig för då fick jag se din fina blogg. kul!
Vilket fint hus ni bygger. Vilken husleverantör har ni valt? Ska följa din blogg med spänning.

trevlig kväll/Jeanette

Vera sa...

Hej där, man får tacka. Vi har valt Mälarvillan (Västeråsbaserat men har en lokal repr här). Snickarna är från Norrtälje.

Funderar ni på hus/bygga?