lördag 24 oktober 2009

Sverige ur krisen!

Visst låter det som en supertråkig titel för ett antagligen jättetrist inlägg. Jaa!
Och det är det säkert, men... jag kan ju berätta iaf. ;-)

Sent inatt kom jag hem från en liten liten shoppingtripp med tjejerna. Detta har planerats länge av fantastiska V, A och A. Vi åkte med Fridströms buss och deras fantastiska förare och bodde i fräscha stugor och hade myskväll med vin och tjejsnack. Detta var på torsdagen. Bra början. Såå trevligt.

Vi sov gott och efter lite lite shopping så tog vi bussen hem igen på fredagkvällen. Vi hann hem så dom som skulle med hann med en tidigare färja och jag, V o A fick skjuts av snälla K, för som sagt så blev det lite shopping att ta med hem. Bara lite.

J är borta över helgen, så imorse var jag och hämtade Milo hos farfar o faster - gissa var farmor A varit ;-) -och under eftermiddagen hjälptes vi åt att packa upp småsakerna jag handlat. Nu är det mesta undanplockat förutom dom saker som J ska få när han kommer hem och det ser snyggt och prydligt ut hemma. Eller ja, så prydligt det kan se ut med en två-åring och en utekatt i oktober...

Så, det var väl det. En liten shoppingweekend med brudarna. Alla glada alla nöjda. Här borde jag sätta punkt, men... Vi har faktiskt hjälpt Sverige ur den finansiella krisen.

39 tjejer gjorde av med 240 000 kr. Nästan en kvarts miljon, som N sa.

Man kan väl lugnt säga att Ullared var över förväntan. Och då hann vi ändå inte med erotik-outleten. Eller bokhandeln.

Men nu pratar vi inte mer om det. Det tar tid att gömma undan en hockeytrunk modell större + två fulla sopsäckar och jag måste sova.

Gonatt!

5 kommentarer:

sand mellan tårna sa...

hahaha.... härligt shoppat!

KRAM L

Vera sa...

Jag förnekar allt. :-D

Kram!

;Mikaela sa...

Hej, Micke var på Ullared i fredags, kanske var ni där samtidigt? Han höll i alla fall att få dåndimpen där inne, men höll ut i 3 timmar i alla fall.. kom hem med massa vettiga saker o kläder t. Calle och julklappar t.barnen. Perfa. Skall antagligen dit själv i nov, så du får gärna tipsa om det är något speciellt man inte får missa. Kan fråga Micke, men vi tjejer gillar ju lite mer samma saker :0)
Ha en sköööön söndag! Kramar från Mikaela!

Septemberflikka sa...

Det känns skönt att någon håller Sverige rullande ;-)

Ullared är verkligen bättre än jag också trodde.

Vera sa...

Petra, du o jag. ;-)

Mikaela, det är så stort så stort, hade inte chans att se nån!

Tips... Softshell-jackor till barnen, o till vuxna för den delen. Suveräna jag köpte 4 (!) i olika storlekar till Milo o en lite längre till mig själv. Ytterkläder för barn överhuvudtaget: fleeceklädda galonisar, vinteroveraller, vinterset, mössor, halskragar, vattentäta vantar (alla de senare för ca 20 kr/st!). Fick tips om badlakan - väldigt bra kvalitet. DVD-filmer om du vill ha orginal Disneyfilmer o boxar av olika slag.

Överlag var kvaliteten mycket bättre än jag väntat mig - jag vet, fördomsfullt, men men ;-) - o barngrejer är verkligen i toppklass. Julklappar har ni ju fixat, men det var också toppen.

Och spara lite (mycket) plats för mysiga lyktor, ljus o julpynt också.

Massa kramar!