söndag 18 oktober 2009

Och nu... Huset!

Det har inte blivit så många fler knop i helgen, men ack så mysigt det varit. Helgen har avslutats med hemlagad pizza - med det perfekta degreceptet, mums! - och en rejäl Marabou-kaka. Kvalitetschoklad är så gott, men ofta är det bara såå mycket mumsigare med en hederlig Mjölkchoklad. Ah...

Och här kommer nu... Huset. Välkomna!


Den iofs felaktiga ytterdörren. ;-)


Hallen från arbetsrummets ingång


Arbetsrummet


Arbetsrummets förråd under/bakom trappan.
(J är såå nöjd)


Lilla badrummet, visst blir det fint? ;-)


Tvättstuga; likadan ytterdörr och i det här fallet korrekt.


Milo's lekrum (ena sidan om matrumsdelen)


Köket, är såå glad för mitt liggande fönster, kommer bli kanon!

Plockepinnen till höger är vår trappa. Vi pratar inte högt om den. Snickarna bara muttrar när den kommer på tal. Men den kommer också bli så fin. Vit. Så ja, den kommer vara fin en vecka antagligen...


Vardagsrummet innan...


och vardagsrummet nu. Plyfa o gips är nästan klart, liksom smygar.


När jag kom hem från tjejkvällen i torsdags - sent sent - lyste det o den idoga snickaren jobbade på.

Återkommer med bilder på övervåningen, tror inte Blogspot fixar mer foton i ett inlägg. Natti natti!

3 kommentarer:

Septemberflikka sa...

Menar inte att låta negativ men jag fick nästan lite ångest när jag såg bilderna. Inte för att det är fel på något sätt utan bara för att jag minns hur det var när vi byggde. Kul men så jäkla jobbigt! Never ever again! Tur att vårt blev ett drömhus så¨man slipper bygga igen ;-)

Psst! Är övertygad om att det kommer bli fantastiskt fint när det är klart. Och ni har kommit långt på kort tid. Keep up the good work!

kramar

Mikaela Blitz sa...

Hejsan. Åh, vad roligt det är att följa bygget av huset och alla val som skall göras. Kollar faktiskt varje dag om det är något nytt som hänt:0)
Hoppas allt annat är bra med er för övrigt!Vi mår super och Ludde är världens gossigaste bebis..för att inte glömma Calle så är han en jättefin men lite trotsig storebrorsa! Stora kramar från Mikaela!
Lycka till med allt

Stina sa...

Härligt att det går framåt! Kollagen gör jag i photoshop. Ofta ser jag till att välja bilder med vit bakgrund. Sedan klipper jag ut dem med hjälp av lassot (det kantiga) så nära som möjligt. Är det en annan bakgrund måste du frilägga, med magnetlassot eller trollspöt, är inte helt bra på det, så det undviker jag. Men de allra flesta bilderna har vita bakgrunder. Skapa sedan ett nytt dokument med genomskinlig bagkrund (brukar ta 1000x1000 pixlar till att börja med). Sedan klistrar du in de urklippta produktern aoch sätter ihop kollaget så som du vill ha det. Lite svårt att förklara, men hoppas att du förstår ungefär hur jag menar. Kram