onsdag 14 oktober 2009

Mera färgval

Idag har jag varit på shoppingrunda eller vad man ska kalla det. Jag har valt alla kranar och duschar, pratat kamin med leverantören och tittat på färger i dom (få) utrymmen där vi vill ha färg redan från början. Milo's rum, J's arbetsrum och hallen faktiskt.
 
Milo kommer antingen att få en mörkare nyans av sin Blupp-Blupp eller en mörk-turkos fondvägg och den fina Dino-tapeten. Den turkosa (nästan jade-gröna) Dino:n var ännu snyggare i verkligheten när jag såg den idag. Men det är klart, har någon tips på uggle-tapeter - inte stickers - så tas det tacksamt emot. Milo äääälskar ugglor.


J vill ha en grå färg och jag tycker det ska vara gråblått - t ex Alcro's Monsun - så det blir väl en grå som drar mot blått. J vill ha en kall färg, så då får det bli så. Typ. ;-)

Vår hall blir ju väldigt smal och därigenom mörk, så min tanke är att istället för att försöka ljusa upp den - ett mer eller mindre omöjligt projekt - så piggar jag upp den med en stark färg istället. Vad säger ni om det?

Jag har länge tänkt en riktigt kärleks/blodröd färg som Alcro's Hjärta - lister och trappa blir vita och golvet svart klinker - men sen hittade jag en väldigt trevlig mörk Plommonlila. Vad tror ni om det??

Oj, klockan drar iväg. Måste gå o lägga mig! Och nog med reklam för Alcro, haha. Imorrn går vi vidare och pratar färgbrytningar. ;-)

Men glöm inte att komma med råd!

Natti natti!

2 kommentarer:

Mrs Small Town sa...

Hej!

Jag måste bara tipsa om ISAK design (http://isak.co.uk/) från England! En helt underbart märke som gör de mest söta djur OCH ugglor.

Spana in denna helt UNDERBARA uggletapet, som man kan få i valfri storlek...!

http://isak.co.uk/products.php?offset=2&cat_id=7

Lycka till!

Hälsn
Sara Small Town

http://smalltownstyle.blogg.se/


-Ett drömhus vid kusten tar form - Byggnation - Renoveing - Sekelskifte - Inredning -Design-

Vera sa...

Åh så fin! - och turkos. Den måste kollas! Och du har ju en sån fin blogg!

Vera :-)