fredag 2 oktober 2009

Innerväggar, el och golvvärme!

Long time, no see. Är tillbaka från vår underbara weekend i New York - det var sååå bra, berättar mer snart - och dom har hunnit så långt med huset! Våra snickare var också lediga i fredags och även denna vecka, så nu är det elektrikernas och rörmokarnas tur. Igår började dom med elen och idag kom rörmokarna igen. Bland annat har dom installerat golvvärmen. Den är dock inte igång ännu, men roligt är det.

Vi valde faktiskt till golvvärme i övre badrummet. Vi har inte fått ett fast pris ännu på det - J arrangerade - vilket gör mig lite nervös. Sist vi fick ett cirkapris var på markarbetet innan grunden las. Då skulle det gå på ca 30 000, kanske lite mer (säg 50) och landade på 110 000. Så... jag är inte så förtjust i cirkapriser... Detta ska landa på 6-8 000, så hur dyrt kan det bli? Hm...

Annars ligger J o jag nerbäddade. Alltid ska man åka på nåt när man flyger - typiskt. Milo är förstås hur pigg som helst, vilket är jätteskönt, men lätt påfrestande då han inte alls förstår att mamma o pappa inte är så leksugna när dom har feber. Nåja, allt går över.

Ska upp och fota lite ikväll om jag orkar, då får ni även se våra superfina innerväggar. Nu börjar det kännas som ett riktigt riktigt hus!

3 kommentarer:

Septemberflikka sa...

Härligt med NY-resa! Jag är grymt sugen på att åka dit men måste nog spara lite mer först. Kul att husbygget kommit så långt! Vi har vattenburen golvvärme överallt uppe och nere. Såå skönt för fossingarna!
Hoppas på att få se lite bilder på huset sen.

Krya på er!

kram
Petra

-------------------------------------------- sa...

Spara innan är bra. :-)
Det kommer bilder, jag har bytt dator o allt funkar inte 100 ännu, så jag skyller glatt på det. Inte lathet.

Kram V.

Anonym sa...

Ser mycket fram emot att se hela härligheten!

Följer Milos (förra inlägget) framfart med glädje ... och även förståss Benjamins ;-)

kram kram Domi