onsdag 28 oktober 2009

Måleri!

Hej hej, här försvinner dagarna i rasande fart. Är sjuk igen, men tack vare maken o mycket vila så är jag på igen. Eller ja, jag fejkar. Men det funkar det också.

I måndags var rörmokaren här och fipplade med pumpen igen. Tydligen var det fortfarande luft i den så den gick inte ordentligt - och det är ju bra om den gör nu inför kalla kalla vintern. Men det ska vara fixat nu.

Igår var plattsättare här och flytspacklade våtutrymmena och stämde av kakel och klinker. Han nämnde att de saknade lite uppgifter och jag nämnde glatt att det egentligen inte borde vara beställt alls, med tanke på att vi fortfarande väntar på priser på kaklen. Då sa han att ingen frågat honom om priserna utan bara gett en lista att beställa. Underbart.

Jaja, vår byggfirma har inställningen att "allt löser sig" så det gör det säkert. Men har man ett kontrollbehov som jag ;-) och fakturor på över 2 miljoner så är det bra om man får de extra kostnader i förväg. Nå, det löööööser sig.

Idag onsdag gör snickarna det absolut sista med väggarna: Gipsskivor och lister. Det du, Nina!

Målaren har kommit och efter alla mina sjutti-elva färgprover av de tre valen (enligt avtal), så byttes 2 av 3 så fort vi pratades vid. Jag älskar proffs, dom bara kommer in och säger si och så och så blir det så himla bra! Faktum är att alla hantverkare som varit i huset hittills har varit suveräna. Ta i trä att det håller i sig.

Ha nu en jättebra dag. Själv ska jag pigga upp mig med en lunch med en god vän och kanske en liten kaka?

Kram!

PS. Måste ju bara berätta: Flest färgprover testade jag ju i Milo's rum. När jag äntligen prickade rätt inser jag att bruten vit också är en färg så Milo's rum ingår inte! Typiskt. Men, rara målaren fixar det om vi bara köper färgen. Härligt, vill ju inte förstöra nya huset med att en annan målar själv...!

Inga kommentarer: