torsdag 3 december 2009

1:a advent!

Ojdå, missade visst att lägga ut detta inlägg. Nu är det ju snart 2:a advent, men vad sjutton, vi kör 1:a advent här!

....

Alla bloggkompisar pratar om 1:a advent. Så fint med alla mysiga bilder och alla berättelser om framför allt barnens advent. Själv har jag missat att skriva om det totalt. Är såå uppe i Projekt Bygg att jag inte har en tanke på nåt annat. Men självklart firade vi också.

Och, måste jag säga, på ett lite typiskt sätt för oss. Helgen tillbringades shoppandes.

A) På Ikea. Vi överlevde och äktenskapet höll likaså ;-)
B) Rusta!

Naturligtvis hittade vi inte vårt julpynt under flera lager prylar från 1) Gamla huset 2) Ullareds-besöket och 3) Två Ikea-besök. Det blev ett snabbt varv till Rusta för 2 stjärnor och en adventsljustake. Sedan blev det adventsmys i 110 och paket till Milo.

Milo fick en adventspresent - vägrar tillbringa närmsta 15 åren jagandes 24 paket! Så det blir adventspresenter istället. Och den var såå uppskattad. En väska på hjul, som han önskat sig det! Och jag tror att lilla T på förskolan kommer bli minst lika glad. Någon "lånar" hennes väska och går runt med den. Gissa vem...


Variant. Milo's är slät och har fartränder på sidorna.

I måndags hade vi för-besiktnings-bygg-möte. Både J och jag var med och förstås K från byggfirman. Mer om det vid ett senare tillfälle.

Senare blev det en tur för att återigen titta på lampor. Börjar köpa J's idé om en spotar som belyser ryggåstaket i vardagsrummet. Då allt är klart och draget el-mässigt så får det i så fall bli en spotlight-stomme med 5 spotar (det är det längsta jag hittat) och sen kanske två stycken 2-spotar ovan fönstren. Vad tror ni om det?

Ja, just det. Var och beställde ny blandare till köket hos rörfirman. Den som jag valde tidigare fick inte plats bakom diskhon (pga det låga fönstret) så då passade en annan modell bättre. Snyggare och en hundring billigare. Me like! Och energisparande kan man tänka:



Mora MMIX . Bild lånad från Smarthem.se. Vår har diskmaskins-grej också. :-)

I veckan blir det Ikea igen. Sanslöst, jag är inte den som älskar att strosa på Ikea, men jag inser det praktiska i att handla på Det Stora Varuhuset. Så besök på egen hand för beställning av soffa, madrass till Milo och - förstås - lite fler lampor. Elektrikerna kommer på fredag så ju fler lampor vi har då, desto färre slipper vi installera själva.

J har också saker han MÅSTE göra tills dess. Kan inte skriva mer. Folk läser bloggen! ;-)

Sen har jag lite annat på gång. NEJ, jag är inte gravid. Vi får se, vi får se. Fortsättning följer.

Tillägg: Gissa vem som dök upp med en adventskalender 1 dec? Farmor!! Milo är överlycklig.

Inga kommentarer: