tisdag 15 december 2009

Mitt nya beroende?

Det är förstås huset. Vi är inflyttade, men har inte kommit så mycket mer i ordning. Sofforna är på plats - 2 svarta Ektorp - och där sitter vi maken och jag kväll efter kväll och bara... myser!

Till saken hör också att vattenpumpen verkar dragit sin sista suck veckan innan inflytt. Inte så praktiskt, men det gör att vi inte kan tvätta och diska i alltför stora mängder och då finns det ju verkligen inte så mycket att göra.

Jo, jag surfar på induktions-tåliga kastruller. Mina stekpannor funkar, men tyvärr ingen av kastrullerna och grytorna. Tips någon? Hackman, Iitala, OBH Nordica, Tefal eller kanske... Fissler?? Dyra verkar dom vara allihopa och då vill man ju att det A) fungerar och B) håller i längden.

Milo då? Jo han trivs som fisken i vattnet och verkar totalt glömt bort att vi bott i det gamla lilla huset på andra sidan tomten. Det här är himmelriket för en liten aktiv kille. Utrymme utrymme och utrymme. Lekrummet och badkaret är det heller inga fel på. ;-)

Så, nu ska jag gå och pilla på min nya leksak:



HTC Hero

Fick den av maken dagen innan flytten. Ni vet, en glad fru och allt det där. :-D
Men tiden har ju inte riktigt räckt till och det är faktiskt först nu - håll i er alla teknikdårar - som jag fått igång den. Fatta att dom inte skickar med en manual!

Antagligen är det ett test: Är man inte tillräckligt teknisk så är man inte värdig.

Men jag ska lära mig. I love my prylar. :-)

Natti natti!

(Och ja, bilder kommer! Både från huset och från Milo's lussefirande. Såå söt!)

Inga kommentarer: