onsdag 16 december 2009

Köksbilder mittemellan

Dvs efter att "allt" är klart, men innan mörk-vaxningen av bänkskivorna. Jo, det blev så. Det behövde göras omgående av praktiska skäl och då var det det mörka vaxet jag hade hemma. "Alla" tycker att det är supersnyggt, men jag tvekar. Kanske bara för att det inte går att göra om?

Färgen är iallafall ton i ton med golvet, så det är enhetligt åtminstone. Och jag kan hålla med om att färgen (som blir mest som valnöt med sina skiftningar mellan ljust och mörkt) är väldigt fin i sig, men frågan är om det inte blir väldigt mörkt alltihop? Fast den ljusa ekskivan passade ju inte heller... Gah!

Nå, nu är det gjort. Ni får se och bedöma i nästa inlägg. Och jag vill inte bara höra "ja, så fint!" utan er sanna åsikt. Eller inte... eller jo...


Extra stor o stark fläkt + Induktionshäll och 1 gas (ej installerad ännu) + inbyggnadsugnen


Bara hällarna. Tips: kolla att de ni köper passar ihop!


Ugnen på begäran.


Köket från matdel/vardagsrum.
(Glasskivan är till kaminen)


Köket från matdel/hall.
(Inbyggd diskmaskin bredvid diskho/sopsorteringshurts)

Vad mer? Det låga fönstret fick vi slåss för och är så nöjda med. Där nätverksuttaget sitter ska en dator-skärm upp för TV och Tasteline. Micron är en inbyggnads gömd under bardisken på insidan så att säga. Milo är såå nöjd med att den är i hans höjd.

Fortsättning följer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det blev ju hur snyggt som helst. Men mörka bänkskiva skulle jag också vara tveksam till. Det ska ju se jämt ut överallt, det blir mycket jobb detta. (Jag som oljade mina bänkskivorna igår)
Hälsningar / ela

Lina-La funkis villa sa...

Hej!

Åhh ni har fått flytta in i erat hus, vad avundsjuk jag blir! Det ser jätte fint ut.
Ha en härlig 4:de advent!

Kram