lördag 19 december 2009

Helkväll!

Hm, ännu ett inlägg jag glömt. Detta är lite roligt, då det var innan vi flyttade in. Ni förstår snart varför...

---

Vi var  i Stockholm på middag hos goda vänner och firade lilla A som fyllt 1 år. Stora tjejen!

För Milo vart det en riktig helkväll. Vi åkte in tidigt då jag hade ärenden i stan, men vädret var så trist och vi var så trötta - detta mörker! - så vi ringde till farmor och vilken lyckträff... hon jobbade hemifrån. Nu råkade vi ana detta iom att Milo gav henne några av sina dagisbaciller i helgen, men inte mindre glad blev hon för det. :-)

"Milo, ska vi åka till farmor?"
"Jaa!"

"Kan du säga farmor?"
"Näe!"

Fortfarande inget "farmor" alltså. Envis som synden. "Gustaf" går däremot jättebra att lära sig säga, det gjorde han medan vi var där...

Sen var det snabbt iväg till vännerna. Sent ute, blöjdiskussion, rusningstrafik och sen körde jag förstås fel när jag var så stressad. Milo skrattade och skrek av lycka hela vägen. Knasbollen. :-)

"Tåket, tåket, tåket!" Vi körde förbi mååånga tunnelbanetåg i Enskede. Enskede är stooort.

Sen parkeringsjakt - flera tunnelbanetåg tack och lov och så var vi framme. Och så roligt det var hos vännerna. God mat, nya leksaker, marängsviss (!) och sen hittade han badkaret...!

Önskar jag kunde lägga ut foton på det men, icke. Tro mig när jag säger att han och lilla A hade superkul i badkaret - t o m när Milo hittade vattenkannan och tyckte att han skulle vattna A. Tur att lilltjejen är så van från babysimmet!

Nå, nu har sötnosen ett alldeles eget badkar. Vi laddade upp med världens största Nalle Puh Skumbads-flaska och där njuter han mest varje kväll. Fatta att kunna simma i badkaret!!



"Min min min!" - Milo's badkar.  ;-)


Liten liten sjöglimt från badrumsfönstret.


Och fina badrumskommoden från Ido. Spegeln borde jag dock kollat närmare innan.
Men, ska försöka ta bort ljuslisten och sätta dit två lite gammaldagsa lampor istället så blir det säkert kanon.

Alla bilderna är direkt efter städningen och innan piffningen. Piffningen kommer. Tids nog...

Ha det nu gott allihopa och stressa inte - för mycket - i julförberedelserna! Kram!!

3 kommentarer:

Cindy sa...

Hej! Vilket härligt hus ni har. Såg att ni också har Bosch vitvaror, är ni nöjda?
Färgen i vårat sovrum du undrade över är från Colorama och heter Sommarregn. Den är blå, grå, grön. Jätte härlig. Mycket bättre än på bild till och med. Nyfiken att se mera av ert hem nu när ni äntligen får bo där :-) Kram och god jul på er.

Vera sa...

Åh tack! Har inte hunnit använda dom så mycket, men jo, vi är nöjda med Bosch. Tvättmaskin o torktumlare är dock Electrolux och dom funkar också fint, men jag kan allt sakna "klockan" på den gamla tm, där vi kunde se hur lång tid det var kvar. Guld värt!

Tack för färgen. Ville ha en just mer blågrå ton i arbetsrummet, så vem vet... jag kanske kan övertala maken att måla om. ;-)

Kram o god jul på er också!

Lycka till nu med det sista. Nära nu... :-)

Drömvillan 2009 sa...

Hej! Vilket himla fräscht badrum!!
Haha ja du, julstädningen var inte sådär jätte populär, men han fick snällt hjälpa till! =)
Ha en bra dag!
//Anna