söndag 6 december 2009

När vi flyttar in...

Vi bor ju så litet och trångt nu, så under den här långa byggprocessen har jag fantiserat. Här är mina Topp 5.

När vi flyttar in i huset, då ska jag:

- Överraska Milo med ett super-inrett lekrum
- Bada badkar
- Lära mig baka
- Ha tjejmiddag (Bonus: enda sättet att få servera fiskgryta här hemma)

och...

- Hitta den ultimata platsen att blogga/läsa/sova/mysa/göra ingenting!! Någon av dom nya sofforna i vardagsrummet ligger bra till... :-)


Underbart motto.
Bild från Allposters.com

3 kommentarer:

Erika sa...

Min topp fem är nog att baka, sedan duscha/spaa i badrummet, laga mat i ugn och sedan mysa i soffan med sambon framför brasan. Femte grejen är nog att slippa dra på sig snickar kläder o bara leva vanligt tror jag.

Anonym sa...

Ska du lära dig baka!?
Varför just när ni har flyttat?

Om du börjar att baka så lär dig först att göra sånt som du verkligen tycker om. Det är lättare att visualisera vad som behövs eller vad som kan ha gått fel när det är något man tycker mycket om :-)

Vera sa...

Härligt, Ika!
B, då kommer jag ha en ugn som är normalstor och inte bara gräddar på ena sidan. Nu funkar bara kladdkakor, vilket iofs inte är fy skam det heller.