fredag 11 december 2009

"Målningen generellt."

Imorgon är det inflytt! Det är så spännande. Målarna var här sista varvet imorse och städfirman åkte precis. Den ena av dom har gjort ett fantastiskt jobb och den andra har gjort ett likadant jobb - eller brist på jobb - som sist. Men, inflyttningen kvarstår så får vi se när det blir åtgärdat. Besiktningsmannen kom tillbaka idag också och han repeterade i princip alla nerslag på målningen.

Trist förstås, men jag tycker ändå att det är tristast för den unge lärlingen (?) som gått med huvud-målaren. Vad får han lära sig? Spackling och målning, visst. Men yrkesskicklighet och äran att lämna ifrån sig ett bra arbete? Tyvärr inte.

En av hans kommentarer när jag påpekade att det var målarfärg på golvet var: "Det är vitt i kaklet."
Eh, det är det inte. Jag har själv beställt det o-vita kaklet. Det heter t o m"Brown". Duh!
Fast det sa jag förstås inte.

Idag upptäckte vi att det runnit färg 30 cm över kaklet i duschhörnan uppe. Ta bort färg från fogar är svårt sa besiktningsmannen. Självklart... Städfirman har iaf gjort sitt bästa på 1000kr's mosaiken. Stor kredit till dem! De har även fått bort det mesta av den spraymålade färgen i alla fönstersmygar... Moi bitter? Icke.

Så besiktningsmannen avslutade igen med att säga "Målningen generellt". Vi får se vad målarna säger. Jag vet vad jag kommer säga om det kommer en enda droppe färg på mina möbler sen!



Ska jag nämna att det blivit en fuktskada i en av badrumskommoderna för att ett rör inte var tätt? Nej, det blir så deppigt.

Ha det gott! Syns när vi landar!!

1 kommentar:

Carin sa...

Hade blivit galen! Hoppas det blir bra till slut, och att flytten går bra! Sen ser jag fram emot en massa bilder på det färdiga huset! :-)