fredag 6 november 2009

Den vilda jakten på...

... lampor! En klar utmaning, med tanke på att:

A) Vi inte ser hur huset kommer se ut i verkligheten
B) Alla möbel/lampbutiker har likadana lampor!

Allvarligt, det är likadana lampor överallt. Med en viss prisskillnad, så det lönar sig att kolla runt iofs. En affär som iofs var väldigt trevlig är Ljusexperten i Vreta, Norrtälje. Fina lampor, fantastisk service och dom där fårskinnspallarna från Shetland... Ah!

Det svåra är att hitta lampor till Vardagsrum, Matdel och Kök (ovan bardisk) iom den öppna planlösningen. Hjälp mottages tacksamt!

Lutar åt följande hittills iaf:

Hall-lampor 2st:



Fado från Ikea (finns dyrare varianter, men denna duger gott.)

Trapp-lampa med rööööd kabel:


Quattro från by Rydéns.

Sen börjar det bli svårt:

Denna Glasglob från Lamplagret är superfin till matrummet...


Men vad ha i köket och vardagsrummet då?



Samma sak med denna Craven från Mio, men jag kanske kan sätta den i J's arbetsrum?
Känns som lite slöseri med fin lampa dock. Dörren kommer vara stängd mest hela tiden. ;-)

Dessa var iallafall supersöta att ha över bardisken, men samma problem igen...


... fast den finns i både 20 och 35 förutom denna Mini Read på 15 cm. Den stora "35:an" har dessutom olikfärgad kabel beroende på vilken färg man väljer på lampan. Svart - röd kabel, röd lampa - svart kabel. Snyggt, men lite för modernt just i matrummet för mig.

Så, hjälp!!

PS. Hjälper ni mig så lägger jag ut bilder på det kaklade badrummet... ;-)

3 kommentarer:

vic sa...

jag säger bara KARTELL!!!!!!

Anonym sa...

Jag håller med, det är skitsvårt! jag letar fortfarande lampor och det var ju ett tag sen vi flyttade... :D

Apan sa...

Glasgloben var ju hur fin som helst. Den skulle jag valt!