måndag 30 november 2009

Vitvaror del 2

Förresten... tittade lite bakåt i bloggen och hamnade på det här inlägget. Planritningen. Förstår ni hur underligt det känns att se planritningen och faktiskt ha varit inne i det verkliga huset? Helt sjukt!

Här följer lite vitvaror som snickarna satt in senaste dagarna. Kyl, frys, fläkt, induktionshäll och... gashäll (!) kommer från Bosch. Inbyggda diskmaskinen är från Electrolux (husentreprenörens standard, hoppas den inte låter alltför mycket) och inbyggnadsmicron är från Husqvarna. Vi hade ett presentkort så då fick det bli så med den senare. Alla vitvaror - förutom diskmaskinen då - är svarta som synden. Så snyggt! Inte minst kylen och frysen med sina långa handtag. Standard var ju Electrolux egentligen, men deras handtag var ju så gräsligt fula - sorry, men jag tycker det - och sen kunde byggfirman få bra pris även på Bosch (efter att vi kollat runt lite). Så bra!











Apropå handtag har vi äntligen valt handtag till skåpen. Minns inte om jag berättade det, men jag köpte dubbla uppsättningar på Ikea - likadana men i två färger. Planen var att kolla hemma och sen lämna tillbaka dom vi inte skulle ha. Enkelt? Not!

Tanken var ju att det skulle vara enkelt att välja när jag väl hade dom hemma. Icke! Jag valde kromade, J svarta. Snickar-M valde svarta och Snickar-T valde krom. Sen kom K från byggfirman och förstörde alltihop när han sa svart. Eller var det att jag fick J's måndags-whisky som gjorde det?

I vilket fall som helst är nu svarta uppe och jag har en stark misstanke att de kromade kommer ligga kvar i förrådet till den dag jag får ändan ur vagnen och sätter upp dom själv.

Vad tycker ni? Sista bilderna är med handtag.

Och som en liten bonus kommer nu dom uppsatta skåpen i TV-rummet. Roliga Ikea har ju luckorna som beställningsvara,så det blir till att sätta upp även dom alldeles själva. Utan whisky innan helst...



Ha en underbar kväll!

Inga kommentarer: