tisdag 17 november 2009

Trappan...

Eh... eh... Ett tips för er som planerar att bygga är att kolla kolla och kolla igen. Sen när ni kollat så ställer ni frågor till er byggare, och sen frågar ni igen och igen och igen. När ni sen tycker att ni verkligen är på dagisnivå i frågeställningarna och även tror att er byggfirma klassat er som en totalt korkad bimbo - vilket de också har - så FRÅGA IGEN. Och glöm inte att alltid alltid ha ritningarna som underlag och rita gärna medans ni pratar så ni verkligen förstår varandra.

Varför? Jo, vår beställda stängda trappa är stängd. På ett vis.... Men inte på ett annat. Lurigt va?

Tack och lov att den är SNYGG!! Puh... Tack, K!





Helt klar är den inte; räcken ska upp, pappersskydden ska bort, målning av vägg ska göras osv. Men den går att gå på! Jag har t o m gått upp till på övervåningen på den. Coolt!

Tips på vad vi ska ha under den? Den skulle ju vara stängd - ni vet helt stängd med vägg. Ja, jag vet att jag skulle varit tydligare! Men de stängda stegen är iaf såå fina! Och den känns rejäl. Underbart. Sa jag att jag är supernöjd med att den är vit? Påminn mig om en månad är ni snälla!

Imorrn levereras golvet, köket ska upp i veckan och på fredag kommer elektrikerna och fixar det sista. Nämnde jag att köksleverantören skickade nya skåpstommar istället för dom felaktiga? Toppen, det gick faktiskt snabbt. Nu har vi 90-skåp istället för 70. Dom har däremot inte skickat nya luckor. Snickarna säger att att innehållet blir mer lättillgängligt så. Kul att dom har humorn i behåll iaf... :-)

Apropå något helt annat: Tro på er själva och våga våga våga!!!
Det var bara det jag ville säga.

Kram o gonatt!

2 kommentarer:

Purvi sa...

Hej V.
Det är så sällan jag lämnar en kommentar så jag tänkte tala om för dig att jag läser med spänning om erat nybyggda hus, Milos utveckling och annat. Jag och maken funderar ju på att bygga nytt så jag kommer säkert att behöva lite goda råd innan vi bestämmer oss. Kram på er och hoppas att vi ses snart.

-------------------------------------------- sa...

Så roligt att höra. Spännande, jag svarar mer än gärna så gott jag kan.

Absolut, tror du vi hinner få ihop nåt för jul? Jag kan tyvärr inte onsdagar o torsdagar men i övrigt...

KRam.