onsdag 25 november 2009

Vitvaror!

Suck, vilket tråkigt inlägg jag la in igår. Men, ni fick se lite bilder iaf och jag skyller hej vilt på att jag var såå trött. Lite som nu faktiskt, så vi får väl se hur det här går. :-)

Vitvarorna kom idag. Milo var kinkig så jag hann bara upp och kika lite snabbt - inga foton ännu alltså. Snickarna höll på för fullt med att installera gas- och induktionshäll och ställde svåra frågor om hur kyl- och frysdörrarna skulle hänga. Allt sånt där känns ju så självklart - återigen - innan man måste ta dom avgörande besluten. Höger, vänster, båda höger, höger-hängda eller höger-riktade... ja, ni förstår!

En extra röris kom idag och började installera värmepumpen och den andra stackaren kämpar vidare med resten: borrar i stenhård dusch-mosaik, sätter upp badrumsmöbler och installerar badkar, korrigerar friskt där saker hamnat på sniskan och listar ut hur han ska installera en handdukstork på en vägg som blivit igenkaklad (röret är kvar i kattvinden...). Vi gillar rörisen. :-)

Kakelpriserna har kommit - väntar fortfarande på kostnaden för extra-arbetet - och det var väl inte helt klockrent, men byggaren säger alltid "Det löser sig" och det har det gjort hittills, så vi litar på att det sker här också.

Köksleverantören däremot ligger illa till. IGEN. Det kom en betalningspåminnelse med dröjsmålsränta i förra veckan. Jag hade ett tydligt samtal med dom, där dom bland annat sa att vi inte hade kommit överens att skjuta på fakturan. Hallå?! Vi väntar på en tredje leverans pga alla fel och den ska komma fredagen 4 december, två arbetsdagar innan besiktningen! Och nu - idag - säger snickarna att det saknas ytterligare 2 luckor!

#%"&¤&%A#%TQ#¤%#%#¤TAE#%&!

Jaja, innan helgen hoppas jag kunna lägga upp lite bilder. Ha det gott!

1 kommentar:

Erika sa...

Se till att få ringt innan helgen annars går ni bara o tänker på det under helgen o det gör ingen glad. Hoppas att det löser sig som eran snickare säger.